TESLA MODEL 3 HIGHLAND RWD: PRVÉ POCITY

Automobilku Tesla nemusíme už asi nikomu predstavovať. Čo sa týka elektrických vozidiel, Tesla je v tomto smere priekopníkom a dokázala presvedčiť ostatné automobilky na prechod na elektrický pohon. Vďaka DriveTesla.sk sme mali možnosť vyskúšať jeden z najlepších EV na trhu - Tesla Model 3 Highland

MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:

SPEC HIGHLIGHTS

kW
208kW/278 koní
411 km
6,1s

Prvé pocity z Tesla Model 3 Highland

Nová Tesla Model 3 Highland pôsobí veľmi sviežo a moderne. Oproti starej verzii tu je veľa zmien, ktoré sa týkajú interiéru aj exteriéru. Na novinky, ako: smerovky na volante a voľba smeru jazdy na displeji si zvykneš takmer okamžite. Vizuálne vylepšenia idú ruka v ruke s funkcionálnymi úpravami. Odhlučnenie interiéru a mäkší podvozok vytvárajú pohodlné prostredie aj pri diaľničných rýchlostiach 130-140 km/h na diaľnici sa ti nestane, že by ste sa so spolujazdcom nepočuli, alebo museli na seba zvyšovať hlas. Jediný zvuk, ktorý budeš počuť, je ten prijemný valivý odpor pneumatík.

A čo sa týka výkonu a dojazdu, naša testovaná Tesla od DriveTesla.sk ukázala, že výkon je viac ako dostačujúci. Avšak, ak plánuješ kúpu, zamysli sa nad verziou Long Range – výkon spojený s pohonom všetkých kolies dodá zážitku ďalší rozmer. Verzia Standard Range alebo RWD je zadokolka a aj keď sme nikde neostali visieť a nemali sme s pohonom žiadny problém, tak by som určite išiel do LR. Vo všeobecnosti bola jazda veľmi príjemná a s autom sa ťažko lúčilo. Vec, ktorá mi veľmi chýbala po presune do spalovacieho auta bola “one predal driving”, Teslu vďaka silnej rekuperácií dokážeš šoférovať len s jedným pedálom/akcelerátorom. 

Tesla Model 3 Highland | Zdroj: Gabriel Bezuška | huntinspeed

Tesla Model 3 Highland: aké verzie sú dostupné?

V huntinspeed.sk sme mali na testovanie základnú verziu Standard Range. Aktuálne je v ponuke aj verzia Long Range, z ktorého názvu vyplýva, že bude mať dlhší dojazd. LR má taktiež vyšší výkon a rovnako aj lepšie zrýchlenie na stovku, ďalej má lepšie ozvučenie a to najviac podstatné je to 4×4. Highland Performance verzia, zatiaľ v ponuke nie je, ale šepká sa, že by mohla prísť Plaid verzia ako u Modelu S.

Exteriérové zmeny na vozidle

Nová trojková Tesla prešla výrazným faceliftom. Na prvý pohľad Model 3 Highland oproti predošlej verzii pôsobí športovejšie a agresívnejšie. Výrazne zmeny nastali hneď na prednej maske, ktorá teraz pôsobí ešte viac uhladene a čisto. To čo si, ale všimneš, ako prvé je nový dizajn predných aj zadných svetiel. Predné svetlá sú teraz užšie a neťahajú sa pozdĺž kapoty, ako to bolo na “starej” verzii. Čo sa týka zadných svetiel, tie teraz zaberajú menej miesta na zadnej časti vozidla. Všeobecne vyzerajú takmer rovnako, ako na predchádzajúcej verzii, len s tým rozdielom, že na Highlande vybrali strednú časť svetiel a akoby tam ostal len ich rám.

Nový dizajn predných svetiel | Zdroj: Gabriel Bezuška | huntinspeed
Nový dizajn zadných svetiel | Zdroj: Gabriel Bezuška | huntinspeed

Interiérové zmeny na vozidle

V interiéri vozidla nastali výrazné zmeny, no jedna z nich vás doslova osvieti. LED podsvietenie, ktoré ide až od ľavých zadných dverí, okolo čelného skla a končí na pravých zadných dverách. Pocitovo to na teba pôsobí veľmi dobre. Farbu osvetlenia si samozrejme vieš meniť. Čo si zmeniť už nevieš, je intenzita svietenia, t.j. keď si farbu meníš, tak je osvetlenie silnejšie, potom keď si farbu “odklikneš”, tak intenzita svietenia klesne. Ďalšou zmenou je pridanie displeja pre zadných pasažierov, ten sa nachádza medzi prednými sedadlami. Na tomto menšom displeji si vzadu vedia nastavovať kúrenie/klímu, prúdenie vzduchu, vyhrevanie/ventilovanie sedadiel, alebo dokonca za jazdy pozerať YouTube, alebo filmy na Netflixe. Pri pozeraní nastáva jeden problém a to je, že zvuk budú logicky počuť aj ľudia na predných sedadlách, ktorý ale film vidieť nebudú. Tento menší problém, ale môžeš vyriešiť pripojením bluetooth slúchadiel. Po pripojení si môžu pasažieri na zadných sedadlách vychutnávať streamovaný obsah so zvukom len v ich slúchdlách. A aby toho nebolo málo, iné médiá možno prehrávať z prednej obrazovky cez kvalitné reproduktory v kabíne.

To najlepšie alebo pre niekoho najhoršie na záver. Za volantom sa už nenachádzajú páčky na ovládanie prevodovky/voľby smeru jazdy, smeroviek, stieračov a autopilota. Všetko už nájdete na tlačidlách na volante, ktoré ti dajú podobnú haptickú odozvu, ako tlačidlo home button na iPhone. Či už to považuješ za revolúciu alebo zmenu, je to rozhodne nový spôsob ovládania, ktorý ti spoľahlivo prinesie dojem modernej éry.

Nové LED podsvietenie | Zdroj: Gabriel Bezuška | huntinspeed
8″ displej | Zdroj: Gabriel Bezuška | huntinspeed
Smerovky na volante | Zdroj: Gabriel Bezuška | huntinspeed

Voľba smeru jazdy a ovládanie smeroviek na volante, zvykli sme si?

Najviac kontroverzná zmena boli smerovky presunuté na volant a voľba smeru jazdy na displej. Pri našom teste, kedy sme vo vozidle sedeli prvý krát, musíme povedať, že na ovládanie smeroviek si jednoducho zvykneš hneď. Teslu sme od DriveTesla.sk mali požičanú na 4 dni a za tento čas, sa nám ani raz nestalo, že by sme po smerovkách siahali za volant. Hádam jeden jediný problém nastáva, keď si na kruháči a chceš výjsť posledným výjazdom, vtedy už máš smerovky tak trochu naopak. Ale inak, keď meníš smer jazdy, tak smerovku predsa dávaš ešte pred tým, ako do zákruty odbočiš…že. Pri BMW šoféroch je samozrejme jedno, kde sa smerovky nachádzajú, oni ich jednoducho nepoužívajú. #nohate

Na voľbu smeru jazdy si taktiež zvykneš veľmi rýchlo. Za mňa osobne je asi jedno, či rukou “svajpnem” po páke alebo o 10cm vedľa po displeji. Tesla vie aj sama zvoliť smer jazdy, takže ak máš stenu za sebou, nezvolí spiatočku, ale pôjde vpred…pre istotu si to vždy radšej skontroluj, nikto nie je neomylný a Tesla tiež nie.

Volant bez páčiek | Zdroj: Gabriel Bezuška | huntinspeed
Ovládanie smeru jazdy | Zdroj: Gabriel Bezuška | huntinspeed

Čo ak nebude fungovať displej?

Ak by sa ti zrazu stala neprijemnosť a displej ti odpovedá iba tichým mlčaním, nezúfaj! Tesla myslela aj na tento scénar. Ak by sa ti nedalo zvoliť smer jazdy na displeji, tak jedným dotykom medzi hornými svetlami sa ti zobrazia možnosti radenia.

Núdzová voľba smeru jazdy | Zdroj: Gabriel Bezuška | huntinspeed

Nabíjanie, koľko km vieš dobiť z obyčajnej zásuvky?

Či už pripájaš Teslu k domácej zásuvke alebo využívaš Supercharger, nabíjanie je hra s pravidlami. Na Superchargeri nemusíš krútiť aplikáciou, čítať QR kódy ani mať kartu. No pozor, rovnaký luxus prichádza aj od ejoin! V rámci tohto testu sme prevažne nabíjali doma z klasickej zásuvky. No potom sme si to rozdali na stanici ZSE, kde sme Teslu nabili na 370km za cca 40 minút. Takéto nabíjanie ťa ale vyjde drahšie, ako doma. Keď sme vozidlo nabíjali z klasickej zásuvky, tak rýchlosť nabíjania bola od 17km do 20km za hodinu. Táto možnosť je najlacnejšia (ak nerátame fotovoltiku), ale zabudni na 330km za 40min. Nám sa cez noc podarilo dobiť približne 230km dojazdu.

MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:

Ak si v článku našiel chybu, alebo nám chceš poslať tip na zaujímavý článok, stačí poslať správu na team@huntinspeed.sk, náš rovnomenný Instagram, alebo FacebookPozri si aj naše videá na Youtube.