TESLA NA CESTE DO ČESKA: BITKA O DOJAZD, DIAĽNICA VS OKRESKY

V našom testovaní sme si dali za úlohu zistiť, aké je to “obmedzujúce” žiť s elektrickým autom, keď potrebujete vyraziť niekam ďalej.

MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:

Nedávno sme v redakcii dostali od DriveTesla.sk na test Teslu Model 3 Highland SR. V našom testovaní sme si dali za úlohu zistiť, aké je to “obmedzujúce” žiť s elektrickým autom, keď potrebujete vyraziť niekam ďalej, ale váš spoločník na cestách nie je dostatočne nabitý. Vyrazili sme teda na 350 km dlhú trasu s počiatočným dojazdom 190 km.

Začiatok našej elektro-odyssei

S plne nabitým vozidlom s dojazdom viac ako 410 km sme mali možnosť prekonať trasu dlhú 350km bez nabíjania. Avšak, čo ak máte dojazd len 190 km? Ako vás to ovplyvní? Rozhodli sme sa to otestovať s Teslou od DriveTesla.sk. Do testu sme zahrnuli aj faktor obľúbených nabíjačiek. Asi každý z nás je zvyknutý svoje spalovacie vozidlo tankovať u svojej obľúbenej značke. Aby sme zachovali vernosť našim preferenciám sme sa aj my rozhodli nabíjať Teslu len na ejoin nabíjačkách.

Trasa do Břeclavu bola dlhá 125km a odchádzali sme s dojazdom 190km. Na úvod sme sa vybrali po diaľnici na ejoin nabíjačku v Trnave, vzdialenú 80 km. S rýchlosťou 130-140 km/h a zimnými podmienkami sme sledovali, ako rýchlo sa nám zráža dojazd. 

Nabíjanie, kde a ako dlho?

Namiesto očakávaných 110 km dojazdu sme dorazili k nabíjačke s dojazdom 85 km. Po diaľnici, v zime, a s rýchlosťou držanou medzi 130-140km/h nám z dojazdu ubralo o 25 km viac, než bola celá trasa. To znamená, že 80 kilometrová trasa nám ubrala 105km dojazdu. 

Tento 25 kilometrový rozdiel, nie je veľký problém, v našich testovacích podmienkach sa to dalo očakávať a daný rozdiel dokážeš na nabíjačke dobiť reálne za cca 5 minút. Po krátkej nabíjacej prestávke sme pokračovali s dojazdom 350 km, čo trvalo kratšie ako bežná obedná prestávka.

Nabíjanie na ejoin | Foto: huntinspeed

Diaľnica vs okresky: bitka dojazdov

Od Břeclavu nás delilo ešte 87 kilometrov cez dediny a po okreskách. Predpokladaný dojazd verzus reálny sme zmerali aj na tomto úseku. Videli sme, že po diaľnici sme strácali viac dojazdu ako po okreskách. Ale na pohodlnú jazdu to nemalo vplyv. Mimo diaľnicu bol rozdiel viac ako 2,5-krát menší. Pri príchode do Břeclavu sme mali očakávaný dojazd 263 km, no prišli sme s 254 km. Oproti reálne prejdeným kilometrom bol rozdiel v dojazde 9 kilometrov. Diaľničná rýchlosť nás ukrátila o 30 km, ale dediny nám darovali nielen krajinu, ale aj viac dojazdu.

Diaľničná rýchlosť ukradne 30 km dojazdu!

Návratovú trasu sme absolvovali bez prestávky, s dojazdom 254km a úsekom dlhým 168km. Znova sme sa pustili do merania dojazdov v Trnave, no tentokrát to bolo o trošku iné. Na trase dlhej 87 km nám v bateriách zostalo energie na ďalších 160 km. Čo je lepšie, rozdiel v dojazde bol tentokrát 7 km namiesto predchádzajúcich 9 km. Po nasledujúcich 81 kilometroch po diaľnici sme do cieľa prišli s dojazdom 50 kilometrov namiesto 79 kilometrov. Diaľničná rýchlosť nám tentokrát skrátila dojazd o takmer 30 km.

Tesla Model 3 Highland – DriveTesla.sk | Foto: huntinspeed/Gabriel Bezuška

Finálny verdikt. Tesla/elektromobilita je životný štýl

Po celom teste sme zistili, že reálny dojazd bol nižší o 70 km ako sme predpokladali. Aj keď to môže znieť alarmujúco, treba brať do úvahy, že sme cestovali cez zimu a veľkú časť po diaľnici. Pri jazde po okreskách by bol rozdiel menší a to na úrovni 15-20 kilometrov. Pri dlhých jazdách a hlavne na diaľnici však treba rátať s niekoľkými kilometrami menej. Nie je to tragédia, ale pamätajte si, život s Teslou nie je len rýchla jazda a plnenie batérií. elektromobilita je životný štýl, ktorý si vyžaduje trochu iné plánovanie, prispôsobenie a predvídavosť a niekedy aj štastie, ak ti nefungujú nabíjačky…to už asi každí zažil že áno.

MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:

Ak si v článku našiel chybu, alebo nám chceš poslať tip na zaujímavý článok, stačí poslať správu na team@huntinspeed.sk, náš rovnomenný Instagram, alebo FacebookPozri si aj naše videá na Youtube.