TESTOVALI SME TESLA MODEL 3 PERFORMANCE: POHODLIE PREKONÁVA VŠETKY ŠPORTOVÉ AUTÁ!

Ako je u nás už zvykom, sme veľkí fanúšikovia Tesly. Preto sme si tentokrát vzali na testovanie najvýkonnejšiu verziu – Tesla Model 3 Performance. A poviem vám, táto trojka je pohodlnejšia ako akékoľvek iné športové auto!

MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:

SPEC HIGHLIGHTS

kW
343 kW/460 koní
528 km
3,1 s

Výkon EU a US verzie

Mali sme šťastie a týždeň sme testovali najvýkonnejšiu Teslu Model 3 na európskom trhu. Áno, táto raketa na kolesách, Model 3 Performance, sa vyrába v dvoch verziách – pre Ameriku a pre Európu. Rozdielov medzi nimi nie je veľa, ale stojí za to ich spomenúť.

Americká verzia Model 3 Performance sa chváli výkonom 510 koní, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a krútiacim momentom 741 Nm. Maximálka? Neuveriteľných 262 km/h! 

Európska verzia je trochu skromnejšia, ale stále poriadna beštia. Rozdiely? V konfigurátore pre Európu má Tesla Model 3 Performance “len” 460 koní – áno, to je o 50 koní menej než jej americká sesternica. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne európska verzia za 3,1 sekundy, čo je o chlp pomalšie. Krútiaci moment? 723 Nm. Ale úprimne, za mňa to nie je žiadny veľký rozdiel. Tu si môžeš pozrieť v zrýchlení Mustang vs Tesla.

Zrýchlenie z 0-130 km/h si môžeš pozrieť TU v našom reels:

Zdroj: Foto Michal Varga | huntinspeed.sk

Rozdiely oproti klasickej 3ke

Takže, ak si myslel, že rozdiely medzi štandardnou a Performance verziou Model 3 sú len vizuálne, mýliš sa! Jasné, predný nárazník, športové sedadlá, prémiové materiály na dverách a palubnej doske, plus tie 20-palcové kolesá, sú skutočne lákavé. Ale poďme sa pozrieť na to, čo sa skrýva pod povrchom!

Ak si fanúšik vyššieho výkonu na zadných kolesách, tak táto verzia je pre teba ako stvorená! Chceš si zadriftovať? V nastaveniach Track Mode si môžeš prispôsobiť parametre presne podľa svojich preferencií. Ak si však nemáš náladu na experimentovanie, Tesla ti uľahčila život so svojimi prednastavenými módmi. 

Ale pozor, milovníci adrenalínu! Pri drift móde je zadok Tesly schopný veľmi rýchlo a nečakane ustreliť do boku. Ak nie si na takéto prekvapenia pripravený, môžeš si pridať niekoľko šedivých vlasov. Na mokrom povrchu ti stačí len trošku pridať plyn v zákrute a zadok sa môže rozhodnúť, že pôjde na vlastnú päsť. Takže buď opatrný, a možno si radšej pred jazdou zapni bezpečnostný pás!

Základná 3ka je pohodlnejšia, ale Performance je komfortnejšie, ako hocijaké iné športové auto

Hneď po presadnutí z bežnej Tesly Model 3 do verzie Performance som si všimol jednu zásadnú vec – podvozok je na nerovnostiach výrazne tvrdší. Tesla ponúka možnosť nastaviť režim pre zvýšenie pohodlia alebo športového pocitu, no rozdiel medzi týmito režimami bol pre mňa minimálny. To ma trochu sklamalo, hlavne keď nastavenie tuhosti volantu je zreteľné.

Ale, tvrdosť podvozku nie je mínusom. Hovoríme tu o športovom aute, kde takúto zmenu očakávaš alebo ju priam vyhľadávaš. Ak ale kupuješ Performance verziu s tým, že chceš pohodlné a vysoko výkonné auto, tak prívlastok “pohodlné” platí tak na 50% v porovnaní so slabšími verziami. Na rovných cestách zmenu v podvozku nepostrehneš… logicky. Každopádne, Tesla Model 3 Performance bude stále pohodlnejšie auto ako akékoľvek iné so spaľovacím motorom a podobnými výkonnostnými parametrami.

A teraz k benefitom! Auto krásne drží v zákrutách aj pri vyšších rýchlostiach. Ovládanie je precízne, nenakláňa sa zo strany na stranu, keď “letíš” cez zákruty. Ísť s touto Teslou na okruh musí byť naozaj zábava, možno ešte väčšia ako s Modelom S Plaid. Trojka je jednoducho taká malá/väčšia motokára

Ak si chceš kúpiť Teslu výhodnejšie, tak si prečítaj tento článok:

Verzia zo Šanghaja má väčší dojazd než americká verzia

Síce má európska verzia nižší výkon, ale na druhej strane poskytuje vyšší dojazd! Zatiaľ čo americká verzia má dojazd podľa WLTP približne 476 km, európska verzia ho má o 50 km viac, teda až 528 km. Čo sa to tu deje? Je Tesla inšpirovaná výrobcom smartfónov, ktoré pre rôzne trhy používajú rôzne procesory? 

Podľa Tesla Newswire spoločnosť používa rôzne batérie pre Model 3 Performance vyrobený vo Fremonte a v Šanghaji. Fremont používa väčšie 82kWh batérie Panasonic, zatiaľ čo v šanghajskom závode Tesly sa používajú 79kWh batérie LG. Takže aj keď európska verzia nemá taký výkon, aspoň na ceste vydrží dlhšie!

Automatické otváranie kufra

Pri našom teste TM3P sme mali možnosť vyskúšať novú funkciu, ktorú Tesla pridala v rámci softvérového updatu. A nie, nejedná sa o obyčajné otváranie kufra stlačením tlačidla — to by bolo príliš jednoduché!

Tesla sa rozhodla, že sa postará o tvoj komfort, a tak pribudla vychytávka, ktorá otvorí kufor automaticky, keď stojíš blízko s telefónom vo vačku. Áno, presne tak! Musíš mať telefón vo vačku alebo aspoň na úrovni vreciek nohavíc a stáť v správnej vzdialenosti od kufra. Tesla ťa detekuje ako majiteľa plných rúk a rozhodne sa, že ti otvorí kufor

Najprv sa ozvú tri krátne zapípania, a potom sa kufor pomaly otvára. Ale pozor! Ja som si túto funkciu akosi neuvedomil a stál som s autom blízko brány s telefónom vo vrecku…no a hádaj, čo sa stalo. Kufor sa začal otvárať a len pár centimetrov ho delilo od nárazu do brány! 

Takže, táto funkcia je naozaj pekná, len nezabudni dávať pozor na svoje okolie, inak sa ti môže stať, že skončíš s ohnutým kufrom.

Funkcia Autopark nedokáže na niektorých miestach zaparkovať

Testovacie vozidlo od spoločnosti DriveTesla.sk disponovalo aj FSD. Ako FSD funguje na diaľnici sme si vyskúšali už v minulom teste Modelu Y. Tešili sme sa, že vyskúšame, ako Tesla zvládne automatické parkovanie. Povedzme si to úprimne: parkovanie môže byť pre niekoho horor, takže sme boli zvedaví, ako sa s týmto úkonom vyrovná umelá inteligencia.

Funkcia Autopark je navrhnutá tak, aby bola jednoduchá ako facka. Stačí s vozidlom pomaly prejsť okolo parkovacích miest a systém rýchlo rozpozná, ktoré sú voľné. A to je super! Ale… (vždy tu je to “ale”) — Tesla zaparkuje len na miestach, ktoré sú pri zadnej časti vozidla. Prečo? Pretože, áno, správne! Tesla parkuje výhradne cúvaním.

Keď už sa dostaneš k parkovaniu, Tesla je skutočne precízna. Dokáže zaparkovať tak rýchlo, ako by si to spravil aj ty, len s tým rozdielom, že parkovanie na centimeter je jej silnou stránkou. Ideálna pre tých, ktorí sa neboja zaparkovať aj tam, kde by si sa o to ty možno sám nepokúsil!

Ale, a tu prichádza drobný háčik, ktorý môže zaskočiť každého: Autopark nevie, čo robiť, ak je medzi čiarami spravené “X” (vieme, ako to vyzerá, áno?). Ak tam chceš parkovať, Tesla sa akosi ocitne v bezradnom stave a s neochotou sa rozhodne manéver ukončiť. 

MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:

Ak si v článku našiel chybu, alebo nám chceš poslať tip na zaujímavý článok, stačí poslať správu na team@huntinspeed.sk, náš rovnomenný Instagram, alebo FacebookPozri si aj naše videá na Youtube.