Hasenie elektromobilov Renault
Spoločnosť Renault nedávno predviedla praktickú ukážku hasenia požiaru elektromobilu. Pri simulácii nechali hasiči zámerne kompletne zhorieť vozidlo Renault Megane E-TECH, aby ukázali efektivitu nového zásahu. Od začiatku požiaru čakali presne 30 minút, kým sa vznietila batéria s kapacitou 60 kWh.




Ako funguje zásah hasičov?
Pri zásahu sa využíva špeciálny systém nazývaný „hasičský prístupny bod“, ktorý sa aktivuje teplom. Tento systém automaticky otvorí špeciálny otvor pod zadným sedadlom v blízkosti batérie. Hasiči potom môžu cielene nalievať vodu priamo do batérie, čím sa výrazne urýchli a zefektívni celý proces hasenia.
Pozrite si celý simulovaný zásah a hasenie elektromobilu:
Masívne zníženie spotreby vody
Bežne by na uhasenie požiaru elektromobilu bolo potrebných približne 40 000 litrov vody. Vďaka tomuto inovatívnemu prístupu však hasiči spotrebujú menej ako 4 000 litrov vody. V rámci demonštrácie stačilo na úplné uhasenie požiaru iba 1 531 litrov.
Táto technológia tak predstavuje výrazný krok vpred v oblasti bezpečnosti elektromobility a efektivity zásahov pri požiaroch batérií.
Mohlo by ťa zaujímať: