RENAULT UKÁZAL, AKO HASIŤ ELEKTROMOBILY ÚSPORNE

Renault predviedol naživo inovatívny systém hasenia požiarov elektromobilov: priamy prístup k batérii znižuje spotrebu vody až o 90 %. Zistite viac.

MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:

Hasenie elektromobilov Renault

Spoločnosť Renault nedávno predviedla praktickú ukážku hasenia požiaru elektromobilu. Pri simulácii nechali hasiči zámerne kompletne zhorieť vozidlo Renault Megane E-TECH, aby ukázali efektivitu nového zásahu. Od začiatku požiaru čakali presne 30 minút, kým sa vznietila batéria s kapacitou 60 kWh.


Ako funguje zásah hasičov?

Pri zásahu sa využíva špeciálny systém nazývaný „hasičský prístupny bod“, ktorý sa aktivuje teplom. Tento systém automaticky otvorí špeciálny otvor pod zadným sedadlom v blízkosti batérie. Hasiči potom môžu cielene nalievať vodu priamo do batérie, čím sa výrazne urýchli a zefektívni celý proces hasenia.

Pozrite si celý simulovaný zásah a hasenie elektromobilu:

Masívne zníženie spotreby vody

Bežne by na uhasenie požiaru elektromobilu bolo potrebných približne 40 000 litrov vody. Vďaka tomuto inovatívnemu prístupu však hasiči spotrebujú menej ako 4 000 litrov vody. V rámci demonštrácie stačilo na úplné uhasenie požiaru iba 1 531 litrov.

Táto technológia tak predstavuje výrazný krok vpred v oblasti bezpečnosti elektromobility a efektivity zásahov pri požiaroch batérií.

Mohlo by ťa zaujímať:

MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:

Ak si v článku našiel chybu, alebo nám chceš poslať tip na zaujímavý článok, stačí poslať správu na team@huntinspeed.sk, náš rovnomenný Instagram, alebo FacebookPozri si aj naše videá na Youtube.