Nové elektrické “Géčko”
Nová elektrická trieda G od značky Mercedes-Benz práve debutovala na svetovej scéne. Napriek očakávaniam, nový model nenesie označenie označenia EQG, ale používa tradičné názvoslovie Mercedes-Benz G 580. S kombinovaným výkonom 580 koní a krútiacim momentom 1 064 Nm, poháňajú ho štyri elektromotory. Automobilka ho predstavila verejnosti na autosalóne v Číne.
Má mierne zvýšenú kapotu, štrbiny v podbehoch zadných kolies pre lepšie prúdenie vzduchu, strieborný odznak „EQ“ a spojler na zadnej hrane strechy. Verzia G 580 je vybavená štandardnými 18″ päťlúčovými kolesami s lesklým a lešteným povrchom, pričom je možné inštalovať väčšie disky až do veľkosti 20″. Napriek prechodu na elektrický pohon zostáva zachovaný pôvodný podvozok s rebrinovým rámom, nezávislým predným zavesením a pevnou zadnou nápravou.
Technické parametre
Rám vozidla bol posilnený na podporu elektrických komponentov a integruje lítiovo-iónovú batériu s kapacitou 116 kWh, čo teoreticky umožňuje dojazd približne 473 km na jedno nabitie. Batéria obsahuje 216 článkov usporiadaných do dvoch vrstiev medzi chladiacimi prvkami a je chránená špeciálnym oceľovým puzdrom pred vodou a terénnymi nečistotami. Ide o karosériu SUV s rozmermi, 4 624 × 1 931 × 1 986 mm a hmotnosťou 3 085 kg.
Ďalšie citlivé časti podvozku sú zakryté klznou doskou vyrobenou z uhlíkom zosilneného plastu, ktorý je tvrdší ako oceľ, odolný voči korozií a má o tretinu nižšiu hmotnosť než porovnateľné oceľové dosky. Každý z elektromotorov je umiestnený pri jednom kolese a výrobca deklaruje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,4 sekundy. Maximálna dosiahnuteľná rýchlosť je v tomto prípade obmedzená na 180 km/h.
200 kW DC nabíjanie
Elektrická trieda G môže nabíjať na AC nabíjačke štandardným výkonom 11 kW, alebo výkonom 200 kW na rýchlonabíjačke. Batéria verzie G 580 sa tak nabije z 10 na 80% za približne pol hodiny. Prednastavené nabíjacie programy v palubnom systéme môžu upraviť ovládanie klimatizácie a úroveň nabitia v závislosti na mieste. Samozrejmosťou je možnosť nastavenia sily rekuperácie pomocou pádiel na volante.
Úžasné off-road funkcie
A keďže tento model je desiatky rokov preslávený svojimi terénnymi schopnosťami, ani v tomto prípade neurobí verzia G 580 hanbu. Okrem nespočetných terénnych režimov a nastavení sa vôbec po prvýkrát objavuje u triedy G funkcia G-TURN. Vďaka nej sa vozidlo dokáže otočiť na mieste o 360°. Vodič dostane ďalej možnosť použiť režim „plazenia v teréne“ a ak narazí na hlbšiu rieku, môže brodiť až do hĺbky 850 mm, čo je viac, než zvládne spaľovacie „géčko“.
Infotainment vozidla
Vo výbave sa tiež nachádza virtuálna uzávierka diferenciálu, ktorú je možné ovládať individuálne na každom kolese, čo umožňuje presnú distribúciu výkonu na jednotlivé kolesá. Nový model má nájazdový uhol 32,0 stupňov, odjazdový uhol 30,7° a uhol prejazdu 20,3° stupňov. Luxusný charakter sa prejavuje najmä v interiéri a vo vybraných materiáloch. Potenciálni záujemcovia môžu očakávať kožené sedadlá s elektrickým nastavením, vyhrievaním, vetraním a funkciou masáže. Informačný a zábavný systém MBUX zahŕňa 12,3-palcový dotykový displej a hlasové ovládanie.
Hlasového asistenta možno aktivovať pre konkrétne funkcie bez nutnosti vysloviť tradičnú frázu „Hej, Mercedes“. Podporované sú aj funkcie Android Auto a Apple CarPlay. Medzi voliteľné doplnky patrí držiak na nápoje s regulovateľnou teplotou, bezdrôtové nabíjanie, dve obrazovky zábavného systému pre zadné sedadlá, palubná kamera a audiosystém Burmester 3D s technológiou Dolby Atmos. A pretože ide o elektromobil, výrobca pripravil špecifický zvuk pohonu s názvami Aura a Event.
Cena a dostupnosť
Mercedes-Benz G 580 sa dostane na európske trhy počas leta a ako úvodná edícia sa predstaví klasickým označením Edition One. Táto edícia spája špeciálnu výbavu a dizajn, bude limitovaná počtom kusov a bude k dispozícii v piatich farbách karosérie. Čo sa týka ceny, Mercedes-Benz oznámil, že cena za elektro verziu začína na 180-tisíc dolároch, čo predstavuje približne 168 000€. alebo 4,2 milióna Kč.