Bolo to otázkou času. Online gigant Amazon, vstupuje do automobilového priemyslu a spustil online predaj áut. Začína s kórejským Hyundai.
Amazon online predaj áut
E-commerce gigant spolu s novým partnerom Hyundai oznámili vo štvrtok na autosalóne v LA v roku 2023, že od druhej polovice roku 2024 začnú predávať vozidlá na svojej webovej stránke. Vozidlá značky Hyundai budú prvými, ktoré sa budú predávať na americkom obchode Amazon.com, s ďalšími značkami, ktoré prídu neskôr.
Časť predaja áut na Amazon bude zákazníkom umožňovať vyberať si vozidlá v ich oblasti podľa rôznych preferencií, vrátane modelu, výbavy, farby a funkcií, vybrať si preferované auto a potom ho online zakúpiť s možnosťami platby a financovania. Zákazníci budú môcť vozidlo kúpiť online a potom ho prevziať alebo nechať doručiť svojmu miestnemu predajcovi podľa Amazonu.
Už predáva doplnky a diely
Amazon už predáva doplnky do áut a prevádzkuje stránku “Amazon Vehicle Showrooms”, ktorá umožňuje výrobcom reklamovať svoje vozidlá. Ale doteraz zákazníci nemohli skutočne kúpiť to auto, ktoré si na internete vyhľadávali a porovnávali.
Amazon tvrdí, že táto nákupná skúsenosť “vytvorí ďalší spôsob, ako predajcovia zvýšia povedomie o svojej ponuke a poskytnú pohodlie svojim zákazníkom”, čo naznačuje, že díleri sú s touto zmenou súhlasné. Štruktúra stále odmeňuje predajcov, na rozdiel od priamych predajných modelov, ktoré úplne obchádzajú obchodný model. Keď sa vozidlá začnú predávať na Amazon, miestny predajca Hyundai bude predajcom záznamu.
Spojenie digitálneho a automobilového lídra
Mike Sullivan, prezident a majiteľ niekoľkých predajní v oblasti Los Angeles, verejne podporil túto správu na pódiu autosalónu v LA.
“Teraz spolupracujeme s jedným z popredných digitálnych predajcov na svete,” povedal Sullivan. “Viedli cestu v poskytovaní pohodlia zákazníkom a teraz nám pomôžu posunúť naše zákaznícke skúsenosti na vyššiu úroveň. Amazon tiež prináša obrovský dosah a marketingovú silu na spojenie s viacerými zákazníkmi. Už sa nevieme dočkať začiatku.”
Okrem Tesly, ktorá od začiatku svojej existencie predáva elektromobily výhradne online a bez siete dílerov, sa tento model začal s rozmachom e-mobility rozširovať. Dnes už model online predaja využívajú automobilky BMW, Mercedes Benz, Jaguar Land Rover, Daimler, Peugeot, Citroen, Hyundai, Ford a ďalší.
Čo povieš na takýto krok zo strany Amazonu?