SIGNÁL Z HLBÍN VESMÍRU DORAZIL NA ZEM PO 8 MILIARDÁCH ROKOV!

MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:

Staroveký kozmický signál

Záhadný rádiový signál, označovaný ako FRB 20220610A, dorazil na Zem po ceste trvajúcej 8 miliárd rokov. Tento signál, jeden z najstarších a najsilnejších rýchlych rádiových zábleskov (FRB) vôbec, fascinuje vedcov svojou starobylosťou a intenzitou.

Okno do raného vesmíru

Signál pochádzajúci zo vzdialenej galaxie ponúka unikátny pohľad na vesmírne dianie pred miliardami rokov. Tento objav vyvolal vlnu vzrušenia v astronomickej komunite, ktorá teraz skúma, aké tajomstvá o formovaní a evolúcii galaxií môže tento staroveký signál odhaliť.

Zdroj: Google | Australian Square Kilometre Array Pathfinder – ASKAP

Technológia na sledovanie signálu

Vďaka pokročilým detekčným nástrojom, ako je “austrálsky štvorcový kilometer” (Australian Square Kilometre Array Pathfinder – ASKAP), vedci úspešne vystopovali zdroj signálu. Výskumné tímy teraz analyzujú jeho pôvod a význam, pričom sa snažia odhaliť nové tajomstvá vesmíru.

Významný objav pre astronómiu

Objav FRB 20220610A môže priniesť prevratné poznatky o fyzikálnych procesoch v ranom vesmíre. Analýza tohto signálu by mohla poskytnúť nové informácie o stave a zložení vesmíru pred miliardami rokov, čo by výrazne prispelo k nášmu pochopeniu kozmického vývoja.

MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:

Ak si v článku našiel chybu, alebo nám chceš poslať tip na zaujímavý článok, stačí poslať správu na team@huntinspeed.sk, náš rovnomenný Instagram, alebo FacebookPozri si aj naše videá na Youtube.