V TEXASE NASTAL POŽIAR CYBERTRUCKU KVÔLI BATÉRII. PRESIAKLA MU TAM VODA.

Voda je skvelý pomocník, ale zlý pán. Toto porekadlo by sa dalo aplikovať aj v prípade jedného z prvých požiarov elektrického pickupu Cybertruck.

MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:

Požiar Cybertrucku v Texase

Voda je skvelý pomocník, ale zlý pán. Toto porekadlo by sa dalo aplikovať aj v prípade jedného z prvých požiarov elektrického pickupu Cybertruck.

Ten nastal v texaskom meste Harlingen po tom, čo Cybertruck narazil do hydrantu. Zaujímavá irónia osudu. Do priestoru batérie Cybertrucku evidentne presiaklo veľa vody z hydrantu a batéria začala horieť. Správu prinieslo miestne médium Valley Central.

Zdroj: Valley Central

Žiadne zranenia, no požiar bolo ťažké uhasiť

Na mieste samozrejme veľmi rýchlo zasiahli hasiči a začali na vozidlo striekať prúd vody v snahe ho uhasiť. Podľa známych informácií však baterky začali znova horieť okamžite po prerušení prúdu vody. To je pri požiaroch elektromobilov a batérií známy jav.

Horenie údajne sprevádzalo aj šírenie výrazného zápachu z týchto lítium-iónových batérií, ktoré v sebe obsahujú ťažké kovy ako nikel, mangán, kobalt a moduly sú obalené do špeciálnej peny, či rôznych plastových a gumových tesnení.

Batérie Cybertrucku

Batériový pack Cybertrucku je niečo úplne iné, než poznáme z ostatných modelov automobilky Tesla. V prvom rade Tesla prvýkrát použila v Cybertrucku architektúru s napätím 800 voltov.

Ďalším veľkým rozdielom sú použité články 4680, ktoré sú vlastný vývoj a výroba tejto automobilky, no Tesla s nimi nemá dlhoročné skúsenosti.

V každom prípade, požiar nastal pravdepodobne z dôvodu silného nárazu, prerazenia “sarkofágu” batérie a vniku vody medzi články a moduly batérií. Pri podobnom náraze by pravdepodobne nastal požiar aj v spaľovacom vozidle.

Mohlo by ťa zaujímať:

Štatistiky hovoria jasne

Napriek tomu, že občas nastane požiar elektromobilu a je omnoho náročnejšie ho uhasiť, výskyt požiaru je mnohonásobne vyšší práve u vozidiel s vnútorným spaľovaním.

Konkrétne je výskyt požiaru na spaľovacom vozidle až 100-krát vyšší než pri elektromobiloch a ešte vyšší v hybridných vozidlách. Hovoria o tom výsledky štúdie NTSB na 100-tisíc vozidlách, ktorých výsledky si môžete prečítať v príspevku nižšie.

MOHLO BY ŤA ZAUJÍMAŤ:

Ak si v článku našiel chybu, alebo nám chceš poslať tip na zaujímavý článok, stačí poslať správu na team@huntinspeed.sk, náš rovnomenný Instagram, alebo FacebookPozri si aj naše videá na Youtube.