Konferencia Goldman Sachs v San Franciscu
Nedávno sa konala technologická konferencia Goldman Sachs v San Franciscu, ktorá je usporiadaná len pre pozvaných. Počas prejavu, ktorý mal Martin Viecha (vedúci oddelenia vzťahov s investormi spoločnosti Tesla) sa podelil o niekoľko dôležitých informácií, ktoré sa týkajú plánov výrobcu elektromobilov do budúcnosti. Medzi ne patrí napríklad aj “tretia revolúcia” vo výrobe automobilov. Za posledných cca 120 rokov došlo len k dvom revolúciam v priemysle automobilov. Jedna sa stala, keď Ford uviedol na trh Model T, to bolo začiatkom 20. storočia a druhá v 70. rokoch, keď Toyota prišla na spôsob, ako optimalizovať výrobné náklady vozidla. „Architektúra EV je veľmi odlišná od spaľovacieho motora. Umožňuje tretiu revolúciu vo výrobe automobilov,“ povedal Viecha. Výkonný riaditeľ spoločnosti Tesla zdôraznil, prečo je tak dôležité, aby výrobcovia optimalizovali svoje náklady, pričom poznamenal, že výrobné náklady na jedno vozidlo budú najdôležitejšou metrikou na monitorovanie v sektore EV. Podľa Viechy by to určovalo, koľko vozidiel dokážu automobilky vyrobiť a akými veľkými sa môžu stať.
Tesla spravila veľký pokrok
Tesla
Na obrázku je možné vidieť ako Tesla nahradila 171 kusov len za 2 kusy, týmto dizajnom tiež ušetrila 1600 zvarov.
Tesla spravila veľký pokrok
V roku 2017 Teslu stála výroba jedného vozidla 84 000 dolárov. V posledných štvrťrokoch sa toto číslo znížilo na 36 000 dolárov. Treba poznamenať, že skoro žiadna z týchto úspor nebola z menších nákladov na batérie. Tesla sa jednoducho snažila vylepšiť dizajn vozidiel tak, aby bol čo najjednoduchší pre výrobu. Veľmi pomohli aj továrne, ktoré sú špeciálne dizajnované pre EV. S modelom Y Tesla začala používať “megacasts”, ktoré drasticky znížili počet komponentov použitých pri výrobe vozidla. Týmto krokom Tesla zaznamenala veľkú chválu a ďalší výrobcovia, ako napr. Volvo naznačili, že v blízkej budúcnosti majú v pláne nasledovať podobnú stratégiu. Tesla je známa tým, že presadzuje inovácie a to aj skrz to, že je lídrom v tomto priemysle. Výkonný riaditeľ Elon Musk naznačil, že ceny by mohli klesnúť ešte nižšie ako 36 000 $, keďže továrne vyrábajú viac áut, a to ešte pred tým, než sa ukáže podiel na úsporách z programu batérií 4680.