Prečo musí Tesla zmeniť Autopilot v Nemecku?
Veľa z nás nevie, že funkcie Autopilota spoločnosti Tesla nie sú všade rovnaké. Tesla je nútená zmeniť funkcie Autopilota v Nemecku Federálnym úradom pre motorovú dopravu (KBA). Čiastočne je to spôsobené prístupom Tesly, ktorý sa pri zlepšovaní autopilota spolieha na údaje z jej flotily a “problém” je že veľa údajov pochádza zo Severnej Ameriky a z Kalifornie. Práve z tohto dôvodu autopilot funguje niekde lepšie a niekde horšie. Predpisy však bránia Tesle v nasadení niektorých funkcií autopilota na určitých trhoch, vrátane Európy. Automobilka údajne „čiastočne“ vyriešila komplikácie s aktualizáciou softvéru, ale stále existujú nejaké problémy.
Problém s funkciou automatickej zmeny jazdného pruhu
Vo vyšetrovaní Tesly Federálnym úradom pre motorovú dopravu (KBA), ktoré prebieha od začiatku roka, si môže výrobca elektromobilov zapísať čiastočný úspech. Podľa hovorcu KBA, KBA vykonala testy vozidiel Tesla v rámci dohľadu nad trhom a zistila „abnormality“. Teraz ich „výrobca už čiastočne odstránil“, a v prípade zostávajúcich problémov sa „ďalšie nápravné opatrenia stále testujú a overujú“. Ťažiskom vyšetrovania má byť asistenčný systém vodiča („Tesla Autopilot“). Spoločnosť KBA začiatkom tohto roka vyjadrila obavy, že funkcia automatickej zmeny jazdného pruhu by mohla byť v Európe považovaná za nezákonnú. Systém je v súčasnosti predmetom významného vyšetrovania NHTSA.