Požiar Cybertrucku v Texase
Voda je skvelý pomocník, ale zlý pán. Toto porekadlo by sa dalo aplikovať aj v prípade jedného z prvých požiarov elektrického pickupu Cybertruck.
Ten nastal v texaskom meste Harlingen po tom, čo Cybertruck narazil do hydrantu. Zaujímavá irónia osudu. Do priestoru batérie Cybertrucku evidentne presiaklo veľa vody z hydrantu a batéria začala horieť. Správu prinieslo miestne médium Valley Central.
Žiadne zranenia, no požiar bolo ťažké uhasiť
Na mieste samozrejme veľmi rýchlo zasiahli hasiči a začali na vozidlo striekať prúd vody v snahe ho uhasiť. Podľa známych informácií však baterky začali znova horieť okamžite po prerušení prúdu vody. To je pri požiaroch elektromobilov a batérií známy jav.
Horenie údajne sprevádzalo aj šírenie výrazného zápachu z týchto lítium-iónových batérií, ktoré v sebe obsahujú ťažké kovy ako nikel, mangán, kobalt a moduly sú obalené do špeciálnej peny, či rôznych plastových a gumových tesnení.
Batérie Cybertrucku
Batériový pack Cybertrucku je niečo úplne iné, než poznáme z ostatných modelov automobilky Tesla. V prvom rade Tesla prvýkrát použila v Cybertrucku architektúru s napätím 800 voltov.
Ďalším veľkým rozdielom sú použité články 4680, ktoré sú vlastný vývoj a výroba tejto automobilky, no Tesla s nimi nemá dlhoročné skúsenosti.
V každom prípade, požiar nastal pravdepodobne z dôvodu silného nárazu, prerazenia “sarkofágu” batérie a vniku vody medzi články a moduly batérií. Pri podobnom náraze by pravdepodobne nastal požiar aj v spaľovacom vozidle.
Mohlo by ťa zaujímať:
Štatistiky hovoria jasne
Napriek tomu, že občas nastane požiar elektromobilu a je omnoho náročnejšie ho uhasiť, výskyt požiaru je mnohonásobne vyšší práve u vozidiel s vnútorným spaľovaním.
Konkrétne je výskyt požiaru na spaľovacom vozidle až 100-krát vyšší než pri elektromobiloch a ešte vyšší v hybridných vozidlách. Hovoria o tom výsledky štúdie NTSB na 100-tisíc vozidlách, ktorých výsledky si môžete prečítať v príspevku nižšie.